De sista dagarna har jag jobbat hårt för att få ordning på min digitala verksamhet. Med andra ord se till att jag kan sälja min kunskap inte bara irl utan även url.
Sedan jag flyttade till andra sidan Atlanten har antalet föreläsningar minskat. Det visste jag. Vad jag inte visste var vad jag skulle göra istället. Men det vet jag nu. I teorin är det enkelt. Men i praktiken behöver jag vara duktig på så mycket mer än det jag redan kan.
Men jag lyckades med en sak som jag är hyfsat nöjd med. Ni vet de där gångerna som vi ska surfa in på en hemsida där vi får Error-404 – den här sidan finns inte längre! Sker det på vår egen sida när en potentiell kund surfar in är det mindre roligt.
Och det händer ju, för jag har ju ”släckt” ner sidor som tidigare var aktiva, risken finns att det fortfarande cirkulerar en länk någonstans i cyberrymden till just en av de borttagna sidorna. Men nu har jag löst det så här:
Så fort någon landar på en sida som inte längre finns kvar så landar dem här. (Hoppas jag, om det jag följt i teorin nu fungerar i praktiken) Förutom att jag faktiskt ger dem något så ”samlar jag in” deras e-postadresser och har chans att ge dem bättre information i framtiden. För visst håller ni med, de har ju redan visat intresse en gång så chansen att de gör det igen är rätt stor.
Det här är bara en av alla saker som jag jobbar med bakom kulisserna just nu. Några av er har sett mina första försök att skapa korta videosnuttar och mitt första webbinar är närmare än jag vågar tänka på. Det är utmanande och spännande på samma gång.
Om du fick bestämma, vad tycker du att mitt första webbinar ska handla om?