Välkommen till Nordinspirebloggen
Här handlar det mesta om kommunikation och marknadsföring.Efter drygt tjugo år som frilansare och konsult lägger jag ner verksamheten. Mina artiklar kommer att finnas kvar och fyllas på med mer i samma anda men också med fler personligare reflektioner och kanske något utökat när det gäller innehåll, som politik, samhälle och religion.
Därför ska du ha en redaktionell kalender
Det är ingen som över en dag skapar en framgångsrik blogg. Det är ingen som råkar bli bättre på att skriva. Det är inte slumpen som avgör att du får 10,000 följare på twitter. Det händer liksom inte över en natt. Det krävs tid och det krävs kontinuitet. Det krävs...
Måste jag planera mitt innehåll?
Jag är rätt ambivalent till det här med att sätta mål. Samtidigt som jag inser att de flesta som är målmedvetna uträttar mer och når längre än de utan uttalade mål. Då borde det ju bara vara att sätta igång. Metaforen med att ha en karta och ett ställe som jag vill...
Skriv texter som faktiskt blir lästa
Hur sjutton får du någon att läsa dina artiklar och blogginlägg? Finns det någon ny fantastisk idé eller är det gamla regler som gäller? Berättelser är som en serie krokar. Internet är mer som parallella spår. Berättelser, från den mest komplicerade till den mest...
Innehåll är lika viktigt 2018
Jag fortsätter att skriva om innehåll. Bara för att. Det är ju det jag får mest frågor om. "Vad ska jag skriva om?" " Det finns egentligen inte så mycket innehåll att välja mellan." Jag vet, det låter knasigt, men det är sant. I den klassiska retoriken brukar man tala...
KvarnPodden, avsnitt 2 är här, om framgång som företagare.
Om framgång som företagare
Yippie – vårt pilotavsnitt är nu publicerat
KvarnPodden – pilotavsnittet – välkomna!
Gör din FB-kampanj väl värd investeringen
Visst är det viktigt att synas. Men det är ännu viktigare att vi är noga med hur vi syns. Så hur gör du när du planerar din FB-kampanj? Har du koll på vad som är viktigast vid en facebookannonsering.
Kan infografer vara din väg till bra innehåll?
Det är viktigare att du producerar och får ut ditt innehåll än att du planerar, analyserar och mäter – gör det nu! Kanske kan en infograf vara ditt sätt att distribuera bra innehåll.
Statistiken talar sitt tydliga språk, innehåll är det som gäller!
Statistik kan ibland vara precis det vi behöver för att bli övertygade. Om den inte är helt korrekt så över tid visar den trender. Trenden är tydlig, det går mer och mer åt innehållsmarknadsföring.
Twitter och Trump, en oslagbar kombination
Om Twitter och Trump och dagens krav på total transparens.
Publicera rätt inlägg på företagets FB-sida
Några påminnelser för att nå längre med era FB-inlägg på era företagssidor.
Producera bloggartiklar som lever längre!
En bloggartikel är en investering som på lång sikt kan driva trafik och generera intäkter. Men hur gör du för att skriva en överlevare?
Vässa din mötesteknik
Möten kan vara tråkiga, ineffektiva, långdragna och ibland fullkomligt magiska. Frågan är hur vi kan få fler magiska möten och färre möten där vi sitter av vår tid.
Vem tar du marknadsföringsråd av?
Hur vi kommunicerar har förändrats i en allt mer digital värld. Hur väl din marknadsföring når fram är avhängd av var, hur och när du väljer att publicera. Vem tar du råd av för att göra det som är bäst för ditt företag?
Så här når du millenumgenerationen!
Nu har jag haft äldsta sonen på besök i nästan tre veckor. Han är född tidigt 90-tal och tillhör därmed generation Y, Milleniumgenerationen, eller Millennials som de heter på engelska. Ni vet den där generationen som knappt vet vad en stationär telefon är och har spelat TV-spel sedan de kunde sitta. Multitasking är en självklarhet och att titta på en film betyder att de samtidigt snapshattar, spelar ett on-linespel och surfar igenom en YouTube-kanal efter nya inlägg.