Det är så mycket som bubblar i huvudet att jag knappt vet var jag ska börja. Men som företagare behöver jag fokusera. Speciellt som jag borde vara ”proffs” på det här med att leverera bra innehåll. Bloggandet är ju mitt verktyg för att bekräfta min kompetens och visa att jag kan det jag levererar.
Men just nu, när jag befinner mig mitt i hetluften, på Manchester Grand Hyatt, ett hotell mitt i smeten i San Diego, och en konferens som jag har sett fram mot sedan i oktober – är det svårt att vara annat än överentusiastisk. Vädret är fantastiskt, miljön gudomlig och nätverkandet över all förväntan. Nu gäller det bara att innehållet är lika bra.
Paketering skapar förväntningar
Jag har pratat om det förut – hur en förpackning eller ett erbjudande kan vara lockande bara genom sitt utseende. Frågan är om mina förväntningar är för höga. Det visar sig.
Men samtidigt – min sinnesstämning är såååå braaaa! Jag har svårt att föreställa mig att det ska vara så dåligt att jag ändrar uppfattning totalt. Förberedelserna inför konferensen har varit fenomenala. Vi har nätverkat sedan flera månader tillbaka. Kontakterna jag har skapat är ovärderliga. Den samlade erfarenheten jag nu har personlig kontakt med är ofattbar.
Ni förstår va, bara superlativer. Det är verkligen så jag känner.
Det är också så vi borde säga och känna när vi har besökt en hemsida eller blogg, läst en artikel eller tagit del av ett nyhetsbrev. Vi ska känna oss uppfyllda och förväntansfulla – övertygade och charmade – lojala och lyckliga. Målet med att prestera bra innehåll handlar om just det. Att få besökarna att veta att de har hamnat på rätt ställe.
Om det här är rätt ställe?
Tja – avgör själva. Resten återkommer jag om i ett nytt inlägg.