Situation overload är bara förnamnet på vad jag känner just nu. Ändå har jag nästan hälften av programmet kvar att ta in. Social Media Marketing World 2016 levererar både insikter, aha-stunder och bekräftelser. Men främst är det nog omfånget och förmågan att organisera som har fått mig att bli helt begeistrad.

Finns det en sak som jag börjar förstå hur viktigt det är så är det att Live Video är det som gäller. Är det något som varumärken, företag, organisationer och alla som vill hänga på det som här hetast just nu så är det att sända live. Jag måste erkänna att det känns rätt bra att veta att det jag är på rätt kurs som regelbundet gör mina korta livesändningar via FB-live.

Det finns också korta citat som slår an och gör att jag som lyssnare får till mig insikter och tankar som kanske inte kommer att förändra hur jag bedriver min verksamhet, men helt säkert gör att jag reflekterar mer över här och nu. Som t.ex.

Du vet aldrig vilket möte, vilket samtal som kommer att förändra ditt liv.

Michael Stelzner

eller vad säger ni om:

Det finns dem som med glädje skulle vara där jag är nu.

Brian Fanzo @iSocialFranz

eller:

He gave more than he took. Gary Vaunerchuck  @garyvee – om vad han vill att sista meningen i sin självbiografi ska vara.

Blandningen på ämnen som jag valde igår var stor. Jag har tagit del av seminarierubriker som följande:

  • 6 steps to create a massive audience
  • Creating a blueprint for your future podcast
  • How to establish your self as a thought leader
  • How to create a winning strategy on Snapchat for businesses
  • Testing, hustling and outrageous transparency in the digital age

Därefter mingel och nätverkande på Hornblower när vi släppte kajkanten och flöt runt i viken en magiskt varm och härlig sommarkväll.

Frågan är, vad vill ni att jag delar med mig av… vad ska jag fokusera på att dela med mig av när jag kommer tillbaka till kontoret och samlat ihop alla tankar?

%d bloggare gillar detta: